Visitekaartjes laten bedrukken: 6 do’s en dont’s

Voor ondernemers is netwerken essentieel voor een succesvolle bedrijfsvoering. Het uitwisselen van contactgegevens speelt hierbij een grote rol. Visitekaartjes zijn hier een perfect middel voor, maar waar moet u precies op letten bij het laten bedrukken van visitekaartjes? In dit artikel zijn zes do’s en don’ts voor het bedrukken van visitekaartjes opgenomen, zodat u uw bedrijf op een zo goed mogelijke manier kunt representeren.

Do: een herkenbare huisstijl
De huisstijl van uw bedrijf zorgt voor herkenbaarheid en is gekozen met als doel om een goede eerste indruk achter te laten. Het is voor uw bedrijf dan ook essentieel dat alle communicatiemiddelen, en ook de visitekaartjes, aangepast worden aan de huisstijl. Het belangrijkst is dat in ieder geval de kleuren en lettertypes van uw huisstijl meegenomen worden in het ontwerp van het visitekaartje.

Don’t: een onleesbaar visitekaartje
U deelt uw visitekaartjes uit met het doel dat klanten en relaties uw gegevens kunnen terugvinden en contact met u kunnen opnemen. Het is daarom belangrijk dat het visitekaartje goed leesbaar is. Zorg er daarom voor dat het gekozen lettertype niet te klein is en dat ook uw logo en bedrijfsnaam goed naar voren komen.

Do: neem de juiste informatie op
Voor visitekaartjes geldt dat in ieder geval de bedrijfsnaam, de naam van de contactpersoon (met eventueel de functie), het telefoonnummer en het e-mailadres opgenomen moeten worden. Ook het vermelden van de bedrijfswebsite is erg belangrijk.

Don’t: neem niet té veel gegevens op
Het opnemen van te veel informatie is een echte don’t voor visitekaartjes. U kunt dit vermijden door extra telefoonnummers of e-mailadressen, pay-offs en diverse producten en diensten weg te laten zodat het visitekaartje overzichtelijk blijft. Het is immers het belangrijkst dat degene die uw visitekaartje krijgt contact met u op kan nemen of het bedrijf kan opzoeken.

Do: maak het visitekaartje visueel aantrekkelijk
Vooral wanneer het niet aan uw bedrijfsnaam of logo af te leiden is wat voor bedrijf u voert, is het een optie om een afbeelding te gebruiken. Zo kunt u aan één kant van het visitekaartje een (kwalitatief goede) afbeelding plaatsen die betrekking heeft tot uw bedrijf. Aan de andere kant kunt u de gegevens opnemen. Ook is het bij persoonsgebonden visitekaartjes een optie om een kleine foto van uzelf, naast de gegevens, toe te voegen.

Don’t: voeg geen onnodige afbeeldingen toe
Belangrijk om te onthouden: less is more. Is uw visitekaartje door de kleuren, het logo en de gegevens aantrekkelijk genoeg? Dan is het vaak niet nodig om afbeeldingen toe te voegen. Afbeeldingen kunnen het visitekaartje een onnodig drukke uitstraling geven.

Heeft u vragen over het laten bedrukken van visitekaartjes? Neem dan gerust contact met ons op voor meer informatie.

Een reactie achterlaten