Virtual Printer blog

  • Drukbestand aanleveren voor het bedrukken van enveloppen

    Bij VirtualPrinter kunt u ook terecht voor het bedrukken van enveloppen. Enveloppen zijn als onderdeel van uw huisstijldrukwerk erg waardevol zeker voor het versturen van facturen en brieven. Wanneer u enveloppen wilt laten bedrukken moet u op een paar punten letten voor het aanleveren van een goed drukbestand. Bij uw ontwerp moet u natuurlijk ook rekening houden met een eventueel venster in uw ontwerp.[[Lees meer (alleen tbv blog)]]

    Eisen voor uw drukbestand voor het bedrukken van enveloppen

    Bij uw ontwerp moet u aan de bovenzijde minimaal 6 mm vrijhouden en aan de onderkant minimaal 3 mm. Deze ruimte is noodzakelijk voor het drukken. De envelop wordt boven en onder in een klem gezet voor het drukken en daarom is deze ruimte noodzakelijk aan de boven- en onderkant.

    Links en rechts mag uw ontwerp voor de enveloppen wel overlap hebben. U dient uw ontwerp aan te leveren in CMYK kleurinstellingen, eventuele PMS kleuren zetten wij om naar CMYK. De meeste drukkerijen waaronder ook VirtualPrinter drukken in CMYK kleuren.

    Wilt u enveloppen bedrukken met een volle kleur zoals bijvoorbeeld vol grijs of zwart dan betaalt u hiervoor meer. De reden hiervoor is dat enveloppen die volledig bedrukt moeten worden een UV-droging moeten ondergaan om te voorkomen dat ze volledig verzadigd raken door de inkt. In de onderstaande voorbeelden ziet u hoe u een ontwerp aanlevert om enveloppen te bedrukken.

    Drukbestand enveloppen

    Mocht u ondanks deze informatie nog vragen hebben over het bedrukken van enveloppen dan kunt u onderaan dit artikel en reactie achter laten of u belt met onze helpdesk 078 615 00 90.

  • Tijd voor kalenders

    Bij VirtualPrinter drukken wij het hele jaar door drukwerk voor een grote verscheidenheid aan klanten. In veel gevallen gaat het om promotioneel en zakelijk drukwerk. Bij VirtualPrinter drukken wij ook speciale producten zoals bureaukalenders of wijnflesverpakkingen. [[Lees meer (alleen tbv blog)]]

    Kalenders drukken VirtualPrinter

    Voor de kalenders drukken wij ook een standaard kalender die wij het hele jaar kunnen leveren, maar tegen het eind van het jaar hebben wij ook altijd bureaukalenders. Dit zijn grotere bureaukalenders die zijn voorzien van een metalen wire-o binding en staan mooi op een bureau. Deze bureaukalenders drukken wij in een grote productieronde. Doordat wij eerst alle orders verzamelen en in een grote productieronde gaan drukken profiteert u van een scherpe prijs. Begin december heeft u de bureaukalenders in uw bezit en kunt u de bureaukalenders uitdelen aan relaties, want daarvoor zijn de bureaukalenders erg geschikt.

    Bureaukalender-2014

    Bureaukalenders bestellen zonder drukbestand

    U hoeft geen drukbestand aan te leveren voor de bureaukalenders. Het enige wat wij van u vragen is uw logo en 12 foto's. Wij maken de bureaukalenders voor u op en dat zit bij de prijs inbegrepen. U heeft dus geen extra kosten voor een vormgever, alleen de prijs die u ziet in het bestelmenu. Voor een scherpe prijs heeft u dus een mooi en origineel relatiegeschenk waarmee u het gehele jaar onder de aandacht bent van relaties.

  • Het proces van ansichtkaarten drukken

    Als u een order heeft geplaatst om ansichtkaarten te laten drukken vraagt u zich vast wel eens af hoe het kan dat deze zo snel geleverd worden? Wij geven graag een kijkje in onze keuken om uit de doeken te doen hoe wij dat doen. [[Lees meer (alleen tbv blog)]]

    Stap 1: U plaatst een order voor ansichtkaarten en u levert een digitaal drukbestand aan

    Certified PDF van VirtualPrinterStap 2: Uw drukbestand gaan wij aan een strenge technische controle onderwerpen. Tijdens deze controle kijken wij naar de juiste resolutie, kleurinstellingen CMYK en afmeting inclusief 2mm aflopend rondom voor het snijden. Als uw drukbestand is goedgekeurd maken wij hier een certified PDF van die wij u ter kennisgeving als digitale drukproef mailen.

    Stap 3: In deze stap gaan wij uw digitale drukbestand indelen op grote drukvellen. Zoals u weet werken wij met combinatie orders waardoor u profiteert van goedkoop drukwerk. Alle ansichtkaart ontwerpen worden in deze stap op grote drukvellen ingedeeld. Op een drukvel staan wel tientallen ontwerpen ansichtkaarten.

    Stap 4: Nadat de drukvellen zijn ingedeeld gaan deze naar onze drukkerij, in het geval van VirtualPrinter gaan de drukvellen naar drukkerij Mouthaan het moederbedrijf van VirtualPrinter. De verschillende ansichtkaart orders worden in deze stap gedrukt. In de meeste gevallen gaat het bij ansichtkaarten om grotere oplages aan ansichtkaarten en worden deze offset gedrukt.

    Stap 5: Nadat de drukvellen gedrukt zijn worden deze in de meeste gevallen voorzien van UV-lak om de ansichtkaarten een glossy uitstraling mee te geven. De drukvellen moeten na het drukken drogen voordat deze kunnen worden gesneden.

    Stap 6: Als de drukvellen droog zijn gaan deze naar onze afwerkafdeling waar de grote drukvellen worden gesneden. Tijdens dit proces worden alle ansichtkaarten gesneden zodat alle ansichtkaarten losse ansichtkaarten worden. Na het snijden zijn de ansichtkaarten klaar om verstuurd te worden. In sommige gevallen ondergaan de ansichtkaarten nog een afwerking bijvoorbeeld perforeren.

    Stap 7: De losse ansichtkaarten worden nu in doze gedaan om te worden verzonden naar u als klant. De ansichtkaarten worden per pakketdienst aan u verstuurd.

    Ansichtkaart voorbeeld

  • Stickers in the spotlight

    Stickers ook wel zelfklevend genoemd is een product dat wij veelvuldig drukken. Voor duizenden klanten drukken wij jaarlijks stickers in allerlei soorten en maten. Veel stickers worden gebruikt om een product extra aandacht te geven, maar ook voor hele andere toepassingen worden onze stickers gebruikt.

    Papiersoort voor stickers

    Stickers drukken wij op zogenaamd stickerpapier, dat is 80 grams papier. Aan de ene zijde is het papier zelfklevend en aan de andere zijde wordt het papier met uw ontwerp bedrukt. Om de zelfklevendheid van het papier te behouden heeft het papier een derde laag die als beschermlaag dient, de beschermlaag wordt voor het gebruik van de sticker verwijderd. De stickers kunnen worden voorzien van UV-lak voor extra glans, maar u kunt er ook voor kiezen uw stickers zonder UV-lak te laten drukken. Stickers voorzien van UV-lak zijn slijtvaster.

    Stickers laten drukken in verschillende formaten

    Stickers kunnen wij in verschillende formaten voor u drukken en alle stickers drukken wij met uw eigen ontwerp. U heeft dus helemaal zelf de vrije hand in het ontwerp voor de stickers. Op onze stickerpagina kunt u in het dropdown menu zien welke formaten stickers u kunt kiezen. Staat het gewenste formaat of de juiste oplage er niet bij dan kunt u geheel vrijblijvend een offerte aanvragen. U ontvangt dan een prijs voor het drukken van uw stickers.

    Stickers laten drukken bij VirtualPrinter

    Bestandsspecificaties voor uw stickers

    Om stickers van goede kwaliteit te kunnen drukken is het belangrijk dat uw bestand aan een aantal voorwaarden voldoet. Zo moet uw bestand een resolutie hebben van 300 dpi en moet er rondom uw ontwerp 2mm afloop zitten voor het snijden en moeten de kleurinstellingen voor Photoshop, Indesign en Illustrator op CMYK staan. Wilt u stickers bestellen in één van de standaard A-formaten dan kunt u op onze template pagina een standaard template downloaden voor Indesign, Illustrator of Photoshop. Onze templates zijn al voorbewerkt. De kleurinstellingen staan al op CMYK en er is al rekening gehouden met 2mm aflopend rondom de template. Maakt u gebruik van onze templates dan kunt u gelijk beginnen met het opmaken van uw drukbestand voor uw stickers.

  • Het proces achter flyers drukken

    Bij VirtualPrinter kunt u al sinds 1995 terecht voor het drukken en printen van flyers. Flyers zijn ideaal voor het promoten van festivals en evenementen, maar ook voor de promotie van een product of andere vorm van reclame. U vraagt zich vast wel eens af hoe het kan dat wij de flyers zo snel leveren en zo goedkoop.....?

    Het drukproces van flyers in stappen

    Stap 1: U bestelt flyers via onze site en levert een digitaal drukklaar bestand aan

    Certified PDF van VirtualPrinterStap 2: Nadat u uw order heeft geplaatst en wij het drukbestand hebben ontvangen gaan wij uw bestand grondig controleren. Uw drukbestand wordt dan aan een strenge technische controle onderworpen.

    Punten van aandacht hierbij zijn:
    - Resolutie van minimaal 300 dpi
    - 2mm afloop rondom voor het snijden
    - Juiste afmetingen
    - Kleurinstellingen CMYK

    Nadat uw drukbestand is goedgekeurd ontvangt u van ons een certified PDF ter kennisgeving.

    Stap 3: In deze stap gaan wij uw flyerbestand indelen op grote drukvellen. Ook voor de flyers werken wij met combinatie orders. De keuze voor het drukken van flyers is iets beperkter dan bijvoorbeeld voor ansichtkaarten. Voor flyers heeft u de keuze uit 150 grs flyer light papier of 250 grs flyer heavy papier. Flyers drukken wij altijd aan de voorzijde en achterzijde full colour, dus fc/fc. Op de grote drukvellen plaatsen wij ook drukbestanden voor folders dit omdat wij folders drukken op hetzelfde papier als waar wij ook de flyers op drukken.

    Stap 4: In deze stap worden uw flyers gedrukt en gaan de drukvellen naar de drukkerij. al ons drukwerk, dus ook de flyers worden gedrukt in de drukkerij van Mouthaan het moederbedrijf van VirtualPrinter. Wanner het gaat om grote oplagen flyers dan worden deze offset gedrukt. Dat is bij de combinatie orders altijd het geval. Kleine oplagen flyers worden digitaal gedrukt.

    Stap 5: De drukvellen zijn nu gedrukt. Alle flyer ontwerpen staan nu nog als één geheel op een drukvel en de drukvellen worden nu gesneden. Het snijden van de drukvellen gebeurd op de afwerkafdeling in de drukkerij. Alle flyerontwerpen worden nu zo gesneden dat het losse flyers zijn die gereed zijn voor verzending naar u als klant. In sommige gevallen krijgen de flyers nog een extra afwerking zoals perforeren.

    Stap 6: Uw flyers worden nu ingepakt en naar u verstuurt. Per pakketdienst van GLS worden de flyers kosteloos naar u verzonden.

    Al deze stappen voor het drukken van flyers doen wij in maximaal 3 werkdagen. In veel gevallen kan het zelfs sneller. Voor Flyers, ansichtkaarten en posters bieden wij ook de mogelijkheid voor spoed drukwerk. Op werkdagen voor 12:00 uur besteld, volgende werkdag in huis.

  • De vouwwijzes voor folders drukken

    Folders drukken wij jaarlijks voor duizenden klanten. Echter blijft er soms onduidelijkheid over de manieren van vouwen van folders. De folders die wij drukken, die drukken wij op 150 grs gesatineerd mc papier of 250 grs gesatineerd mc papier. Dit is hetzelfde papier wat wij ook gebruiken voor het drukken van flyers. Het grote verschil met flyers is dat folders gevouwen worden.

    Wij leggen u de verschillende vouwwijzes graag uit en geven daarbij gelijk aan hoe u uw drukbestand op kunt maken voor het drukken van folders.

    Vouwwijzes folders

    Enkele vouw: Dit is de meest simpele vouwwijze. Bij een enkele vouw heeft u in feite een flyer die één keer gevouwen wordt. In de onderstaande illustratie ziet u wat wij bedoelen met één enkele vouw.

    Vouwwijze folder enkele vouw

    Bij een enkele vouw heeft u een folder die bestaat uit vier pagina's. Voor het opmaken van uw drukbestand kunt u aanhouden dat wanneer u de folder plat neer legt met de vouw aan de linker kant dan is de voorkant pagina 1, vouwt u de folder open met de vouwlijn in het midden dan is de linker pagina de tweede pagina. De rechterpagina is de derde pagina en als u de folder daarna nog een keer omslaat met de vouwlijn aan de rechterkant dan heeft u de vierde pagina.

    U kunt in het ontwerp zelf bepalen waar u de vouwlijn wilt hebben, liggend of staand voor de prijs maakt dat niet uit. De vouwlijn kan alleen niet schuin zijn, dat kan technisch niet op onze machines.

    Wikkelvouw: Bij een wikkelvouw wordt de folder twee keer gevouwen. De buitenzijden van de folder worden daarbij naar elkaar toe gevouwen. In de illustratie hieronder ziet u een voorbeeld van een wikkelvouw.

    Vouwwijze folder wikkelvouw

    Voor de opmaak kunt u aanhouden dat als de folder dicht gevouwen leesbaar voor u ligt de voorkant de eerste pagina is, slaat u de folder open dan kunt u vervolgens van links naar rechts de pagina's verder nummeren dus 2, 3, 4 en op de achterkant nummert u verder van rechts naar links dus pagina 5 en 6. Uw folder heeft bij een wikkelvouw in totaal zes pagina's.

    Zigzagvouw: Bij een zigzagvouw heeft uw folder ook zes pagina's, alleen worden de pagina's nu achter elkaar gevouwen. In de onderstaande illustratie ziet u een voorbeeld van een zigzagvouw.

    Vouwwijze folder zigzagvouw

    Voor de opmaak kunt u de pagina's op dezelfde manier opmaken en nummeren als bij de wikkelvouw, het enige verschil is de vouwrichting.

    Kruisvouw: Bij een kruisvouw wordt de folder in totaal twee keer gevouwen waarvan één keer kruislings. Afhankelijk van het ontwerp kan uw folder ook een krant zijn. In de onderstaande illustratie ziet u een voorbeeld van een kruisvouw.

    Vouwwijze folder kruisvouw

    Om het voor u makkelijker te maken om uw drukbestanden op te maken kunt u Indesign en Photoshop templates downloaden op onze templates pagina.

    Heeft u speciale wensen m.b.t. de vouwwijzes van uw folders dan kunt u hiervoor ook een offerte opvragen. U ontvangt dan ons dan een maatwerk offerte voor uw folders.

  • Wanneer kiezen voor een metallic print?

    Wanneer u iets extra’s wilt doen met uw kaarten, dan kunt u ze laten bedrukken met metallic print. Dit is vooral heel leuk als u uw kaarten zelf ontwerpt, bijvoorbeeld bij een grotere oplage voor uw bedrijf.

    Wat is een metallic kaart?

    Een kaart met metallic print is eigenlijk gewoon een normale kaart. Hij is alleen bedrukt met een speciale laag genaamd “cold foil”, een aparte laag gemaakt van folie. Doordat de kaart zelf mat is en de print juist glanzend is, krijgt de kaart een tof effect.

    Opvallen met uw organisatie

    Mensen gebruiken metallic kaarten speciaal om op te vallen. De kosten voor een metallic kaart liggen iets hoger, maar tegen die kleine meerprijs krijgt de kaart dan ook extra aandacht.

    Juist voor bijzondere gelegenheden leent de metallic kaart zich erg goed. Dankzij de metallic laag krijgt de kaart een chique karakter – ideaal voor bijvoorbeeld een uitnodiging voor een bedrijfsfeest, evenement of de opening van een nieuw pand.

    3 voorbeelden van metallic kaarten

    Veel mensen vragen of wij een voorbeeld kunnen geven van een metallic print. Daarom hebben we een aantal voorbeelden op een rijtje gezet zodat u duidelijk ziet wat het is en voor welke gelegenheden de metallic kaart wordt gebruikt.

    Het voorbeeld hieronder toont hoe de metallic print op een matte achtergrond voor diepte zorgt. Mocht u heel de kaart willen bedekken met metallic print, dan is het ook mogelijk een print met reliëf te drukken. Dan krijgt de print nog meer diepte en stijl.

    g

    Metallic print wordt ook veel gebruikt bij visitekaartjes. De metallic print geeft het kaartje die extra touch die bij veel andere kaartjes ontbreekt. Daarnaast hoeft bij metallic drukwerk de opdracht niet per se aan een minimum formaat te voldoen – dit maakt dat deze drukwerkmethode ook geschikt is voor kleinere formaten papier.

    Bron: VirtualPrinter

    Maar naast uitnodigingen en visitekaartjes komt de metallic print ook vaak voor op verpakkingen. Het geeft een product vaak een chiquere uitstraling en het glanseffect maakt dat consumenten sneller interesse hebben in het product. Dit heeft niet direct te maken met metallic kaarten, maar is wel een voorbeeld van metallic prints die we in het dagelijks leven tegenkomen.

    Bron: Drukkerij Mouthaan

    Interesse in een metallic kaart of wil je weten wat voor andere mogelijkheden er zijn bij het bedrukken van kaarten?

    VirtualPrinter helpt je graag en geeft je passend advies. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.

  • Toon verandering met lenticulair drukwerk

    Lenticulair drukwerk is bekender dan je misschien denkt. Het zijn verschillende lagen op een kaart die samen een plaatje tonen dat verandert wanneer je het kantelt. Of je kijkt zelf vanuit een andere hoek naar het kaartje of plaatje en ziet een ander beeld. In dit artikel vertellen we je graag wat meer over lenticulair drukwerk en vertellen we wanneer het interessant is om te gebruiken.

    Hoe werkt lenticulair drukwerk?

    Lenticulair drukwerk kan al met twee plaatjes, dan is het een flip beweging. Je knipt de plaatjes in een heleboel strookjes en leg die om en om naast elkaar. Zo creëer je een beeldlaag. Door hier een lens overheen te leggen kan je de plaatjes vloeiend in elkaar over laten lopen. Je laat als het ware één afbeelding veranderen in een andere afbeelding. Een simpel effect, maar om het zelf te maken een stuk lastiger. Naast de flipbeweging heb je ook nog andere effecten:

    • Animatie-effect: dit bestaat uit 9 beelden en dan laat je een object verplaatsen.
    • Morphing-effect: 1 afbeelding verandert in een andere, maar dit verloopt langzaam via 9 beelden.
    • Zoom-effect: een afbeelding komt in 9 beelden dichterbij of een onscherpe afbeelding wordt scherper.
    • 3D-effect: in 9 tot 17 beelden wordt diepte gecreëerd door de voorgrond en achtergrond ten opzichte van elkaar te bewegen.

    Voor welke bedrijven is lenticulair drukwerk interessant?

    Eigenlijk voor alle bedrijven. Als je veel gebruik maakt van kaarten of drukwerk, maar nooit eerder lenticulair drukwerk hebt geprobeerd, dan is het leuk om hier eens mee te experimenteren. Ben je volledig nieuw in de wereld van drukwerk, maar wil je vanwege een speciale actie of campagne je boodschap extra kracht bijzetten? Dan is een lenticulaire print net iets bijzonderder en aparter om je bericht mee onder de aandacht te brengen. Het is namelijk een opvallendere en interessante presentatiemethode dan ‘normaal’ drukwerk en leent zich dan ook echt goed voor campagnes waarbij je wilt opvallen.

    McDonald’s heeft lenticulair drukwerk bijvoorbeeld ingezet als ludieke marketing actie:

    animatiedrukwerk-verrassende-effecten-met-hoge-attentiewaarde

    Bron: Testbeeld.nl

     

    Wanneer verkies je lenticulair drukwerk boven normaal drukwerk?

    Lenticulair drukwerk leent zich uitstekend voor speciale acties of campagnes om iets nieuws te brengen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een nieuw kantoor, waarbij je met lenticulair drukwerk de oude en nieuwe kantoorinrichting kunt laten zien. Ook een verandering die je moet vermarkten, bijvoorbeeld een nieuw productontwerp, is perfect te presenteren via lenticulair drukwerk.

    Een leuk voorbeeld van lenticulair drukwerk met verandering in een stad zie je in onderstaand filmpje.

    Je ziet een lenticulaire ansichtkaart van Dordrecht ‘toen en nu’. Zo kun je goed de verschillen zien!

    Hoe kan ik lenticulair drukwerk laten maken?

    Bij VirtualPrinter kun je lenticulair drukwerk laten maken. Wij hebben hiervoor de losse afbeeldingen op basis van het door jou gewenste effect nodig. Dan kunnen wij ze voor je knippen en drukken. Er zitten hier een aantal eisen aan vast zoals het formaat van de bestanden, het gebruik van achtergrondkleuren, lettertype en contrast. Wil je daarover meer weten? Bekijk dan de informatie over lenticulair kaarten aanleveren.

  • 5 ideeën voor kunstenaars om je kunst te promoten

    Er zijn verschillende manieren om je kunst onder ogen te brengen. Tijdens een expositie kan dat natuurlijk op doek, maar wij hebben nog vijf andere ideeën die we graag met je willen delen. Vaak hartstikke simpel, maar wel heel erg leuk, effectief en creatief.

    1. Kalenders

    De kalender is een oud maar effectief middel om kunst mee onder ogen te brengen. Meestal wordt een kalender in het verlengde gebruikt van kunst op doek, bijvoorbeeld om meerdere werken onder de aandacht te brengen. Het is een mooi affiche waarmee je mensen op een laagdrempelige manier kennis kunt laten maken met je werk.

    kunstkalender

    Bron: Studiozi

    2. Presentatiemappen

    Wanneer je een reeks kunstwerken voor het eerst gaat presenteren, dan is dat een bewonderingswaardig moment waaraan extra aandacht besteed mag worden. Om de mensen die komen kijken extra te informeren en te binden aan je kunst kan je presentatiemappen inzetten. Een map in stijl van jouw nieuwe collectie maakt dat mensen jouw werk letterlijk in handen hebben, van dichtbij kunnen bekijken en jouw verhaal kunnen lezen.

    presentatiemap

    Bron: Bill McGrath

    3. Deurhangers

    Een andere slimme manier om reclame te maken voor jouw collectie of bijvoorbeeld voor de expositie van je werk, is door gebruik te maken van deurhangers. Een unieke vorm van reclame maken die meer opvalt dan de toch iets meer standaard flyer. Hang de deurhangers op prominente plaatsen in de stad of verspreid ze in woonwijken en hang ze aan voordeuren. Controleer wel even bij de gemeente of je een vergunning nodig hebt voor het verspreiden van de deurhangers in de openbare ruimte.

    deurhanger

    Bron: Flickr

    4. Placemats

    Een andere slimme manier om je kunst te promoten is door het af te drukken op placemats. Je kan dit natuurlijk doen voor particulieren maar het is slimmer om te zorgen dat deze placemats worden gebruikt in een restaurant zodat ze bij meerdere mensen onder ogen komen. Tenzij je er bezwaar tegen hebt dat er mensen knoeien op je kunst natuurlijk! Overleg eens met een lokaal restaurant of jullie een samenwerking kunnen starten.

    placemats

    Bron: The Bristol Shop

    5. Lenticulair drukwerk

    Lenticulair drukwerk geeft een apart perspectief op kunst. Je kunt twee boodschappen verstoppen in één werk. De twee beelden zijn dan elk zichtbaar vanuit één perspectief. VirtualPrinter voert lenticulair drukwerk uit en helpt opdrachtgevers om het te ontwikkelen.

    lenticulair

    Bron: Christopher Derek Bruno

    Bovenstaande ideeën helpen je jouw kunst op een originele en creatieve manier te promoten. Lenticulair drukwerk is bovendien kunst op zichzelf! Heb je nog vragen over een van de ideeën of wil je weten hoe het drukken bij VirtualPrinter in zijn werk gaat? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

  • 3 ideeën voor bedrijven om ansichtkaarten te bedrukken

    Bij ansichtkaarten denken we vaak aan vakantiegangers die vanaf hun zonbestemming een kaartje naar huis sturen. Daardoor vergeten we dat ansichtkaarten ook kansen bieden voor bedrijven. Hoe zit dat precies? Wij geven je een aantal voorbeelden.

    Voor de reisbranche

    De meest voor de hand liggende branche waarin bedrijven ansichtkaarten bedrukken voor promotiedoeleinden, is de reisbranche. Hotels kunnen bijvoorbeeld hun gasten gratis een ansichtkaart geven als ‘extraatje’. Door op de hotelkaart de naam en het logo van het hotel te verwerken (maar het hotel niet centraal te stellen op de kaart), zorg je voor extra promotie bij mensen thuis.

     Bron: Postcardinn.com

    Ansichtkaarten voor recreatiegelegenheden

    Net als voor de reisbranche is het ook voor recreatiegelegenheden interessant om ansichtkaarten aan te bieden. Denk bijvoorbeeld aan wellnesscenters, watersportbedrijven, duikcentra, zwembaden en recreatieparken. Omdat mensen misschien minder geneigd zijn een ansichtkaart te sturen voor één dagje uit, kun je in deze branche de ansichtkaart bijvoorbeeld combineren met een leuke (kortings)actie.

    Ansichtkaarten voor restaurants en bars

    Dit lijkt misschien geen logische combinatie, maar voor restaurants bieden ansichtkaarten zeker interessante, zakelijke mogelijkheden. Bied je klanten in plaats van een visitekaartje een ansichtkaart aan, met daarop bijvoorbeeld jullie menu en contactgegevens. Je kunt dit ‘standaard’ invoeren en de ansichtkaart af en toe vernieuwen (als jullie menu vernieuwt), maar bijvoorbeeld ook enkel bij speciale promotie-acties (bijv. een speciaal menu met Pasen of met Kerstmis).

     Bron: Poshdaisy.com

    Ook bij bars en kleine koffietentjes kan de ansichtkaart als mooi promotiemiddel dienen. Zet aan de voorkant stijlvol neer welke lekkere drankjes je aanbiedt, verbind een kortingsactie aan de kaart en laat mensen elkaar ‘uitnodigen voor een drankje’ via de ansichtkaart. Ideaal voor bijvoorbeeld een actie rondom Valentijn.

    Meer ideeën of inspiratie nodig voor een promotieactie met ansichtkaarten? Of wil je weten hoe het bedrukken van ansichtkaarten bij VirtualPrinter werkt? Wij helpen je graag verder! Neem gerust contact met ons op via 078 615 00 90 of door te mailen naar vraag@virtualprinter.nl. 

31-40 of 41