5 tips bij het laten bedrukken van folders

Zowel op een beurs, evenement als reclame is een folder een zeer handige manier om uw publiek te bereiken. Een folder kan uw (potentiële) klanten aanspreken en informeren over het bedrijf en haar diensten. Bij het creëren van een folder komen wel een aantal zaken kijken. Wij zetten vijf tips voor het laten bedrukken van folders voor u op een rijtje. Lees snel verder!

1.Doel

Als eerst bepaalt u het doel van de folder. De doelgroep die u wilt bereiken moet centraal staan. Wat wilt u vertellen middels de folder? Zorg dat het doel in de folder goed naar voren komt en dat dit kort en krachtig wordt weergegeven. Let bij het ontwerpen met name op het lettertype, kleurgebruik en manier van schrijven.

2.Huisstijl

Het doorvoeren van de huisstijl op de folder is essentieel! Dit bepaalt de mate van herkenbaarheid en zorgt ervoor dat potentiële klanten het bedrijf blijven onthouden. Zorg dat het logo duidelijk zichtbaar is en pas de achtergrond- en lettertypekleur hierop aan. Het logo kan centraal staan, maar door de kleurtinten toe te voegen wordt tevens uw huisstijl goed zichtbaar.

3.Inhoud

De inhoud van de folder moet duidelijk zijn. De ontvanger moet zich indien gewenst aangesproken voelen en begrijpen wat er wordt gezegd. De inhoud moet pakkend zijn en de boodschap moet worden begrepen in paar korte zinnen. De folder kan bijvoorbeeld een informatief doel hebben maar ook mensen aansporen tot actie. Zorg dat u dit duidelijk naar voren laat komen en alle benodigde informatie aan de folder toevoegt. Denk hierbij met name aan het doel tot actie!

4.Afbeeldingen

Door afbeeldingen toe te voegen aan uw folder wordt het aantrekkelijker om te lezen. Een afbeelding spreekt voor zichzelf en kan een hoge toegevoegde waarde hebben voor uw tekst. Afbeeldingen kunnen bijvoorbeeld de tekst verduidelijken maar ook de ontvanger aansporen om de folder te lezen.

5.Kleurgebruik

Het kleurgebruik is van groot belang bij een folder. De achtergrond- en tekstkleur bepalen de leesbaarheid. Ook kun je door middel van de folderkleur een bepaalde doelgroep aantrekken en aansporen tot lezen. Bij het ondernemen van actie en de doelgroep jongeren is bijvoorbeeld een felle kleur zeer aantrekkelijk. Een beursfolder met informatieve tekst kan beter neutraal zijn van kleur. De kleur van de folder is ook bepalend voor uw huisstijl. Deze kunt u eruit laten springen door gebruik te maken van opmaaktips en templates.

Zoals u ziet zijn er erg veel zaken welke bij het creëren van een folder komen kijken. Heeft u alsnog behoeften aan wat ondersteuning en/of advies? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder!

Een reactie achterlaten